GZR Caricar-e on kompakti tavarapyörä, jolla kulkevat niin lapset kuin tavaratkin. Pyörässä on laajat säätövarat, jonka ansiosta se soveltuu 155-190 cm käyttäjille. 20x3" kokoiset renkaat ovat ketterät ja leveys tuo mukavuutta katukivien ja muiden esteiden ylityksiin. Pyörän pitkälle tavaratelineelle voi asentaan jopa kaksi tarakkakiinnitteistä turvaistuinta tai erikseen hankittavan sarjan isompien lasten kuljetukseen. Tavaratelineen voi toki myös varustella oman tarpeen mukaan. Eteen on hankittavissa tukeva etuteline korilla.
Bafang keskimoottoritekniikka on luotettavaa laatua ja sen hyvä vääntö tekee ajamisesta helppoa myös kun pyörä on lastattu. Maastopyöriin suunnitellussa moottorissa on korkea 95 Nm vääntö ja se kestää käyttöä vaihtelevissa olosuhteissa. Moottorin sisäänrakennettu momentintunnistus tarjoilee joka tilanteeseen sopivan määrän lisätehoa tehden ajamisesta miellyttävää ja säästäen samalla energiaa. Viidestä eri avustustasosta voi valita jokaiseen tilanteeseen sopivan sähköavustuksen määrän. Pyörässä on vakiona yksi 625 Wh akku, mutta tavaratelineen alta löytyy myös toinen akkutelakka. Hankkimalla toisen akun voit kaksinkertaistaa ajomatkan yhdellä latauksella. Näin onnistuvat niin pitkät pyöräretket kuin koko työpäivän liikennöinti.
Pyörässä on alastaittuva ohjainkannatin ja satula on helppo laskea alas pikalukituksen ansiosta. Näin pyörä vie vain vähän tilaa säilytyksessä ja on helpompi kuljettaa myös julkisissa kulkuneuvoissa. Pyörän voi myös nostaa säilytykseen pystyyn, mutta varmistathan silloin ettei pyörä pääse kaatumaan.
Hydraulivaimennettu joustohaarukka pehmentää ajoa ja jouston voi myös halutessaan lukita. Haarukassa on tukeva ja helppokäyttöinen läpiakseli. Vaihteistona on 9-vaihteinen Shimano Altus ja vauhdin pysäyttävät tarvittaessa Shimanon hydrauliset levyjarrut.
Tekniset tiedot:
- Laajasti korkeussäädettävä ohjaustanko ja satula, ajajan suosituspituus 155-190 cm
- Kunnolliset metallilokasuojat suojaavat roiskeilta
- Pitkä tavarateline, johon saat mahdutettua vaikka kaksi lastenistuinta
- Kolminopeuksinen sähköavustus, voidaan ajaa myös ilman sähköavustusta, pelkällä lihasvoimalla
- Suurin sallittu kuorma: Ajaja 120 kg + kuorma 35 kg
- Etukorin kantavuus: 10 kg
- Tarakan kantavuus: 25 kg
- Väri: sinivihreä
- Runko: 6061-alumiini, kiinteä tavarateline, takana 12x148 mm läpiakseli (12x180 mm, kierre 1.0)
- Etuhaarukka: Zoom WB660-20 lukittava joustohaarukka 70 mm joustomatkalla, 15 x 110 mm läpiakseli
- Vanteet: 20", 31 mm kaksoisseinämä, alumiini, 32h
- Renkaat: Innova IA-2018 20 x 3"
- Pinnat: 13 gauge, ruostumaton teräs
- Etunapa: Novatech DO41SB-B15, läpiakseli 15 x 110 mm, 32h
- Takanapa: Novatech D442SB-S4S-B12-MS 12 x 148 mm, 32h
- Etujarru: Shimano BR-MT200
- Takajarru: Shimano BR-MT200
- Jarrulevyt: Shimano SM-RT30 180 mm
- Takavaihtaja: Shimano Altus RD-M2000 9-vaihteinen
- Vaihteenvalitsin: Shimano Altus ST-M2010 9-vaihteinen
- Takaratas: Shimano 11-32h 9-vaihteinen
- Ketjut: KMC Z9 ruostesuojattu, 150 lenkkiä
- Eturatas: Bafang 44h, narrow wide, teräs
- Kammet: Bafang 170 mm, alumiini
- Yhteensopiva vara-akku: GZR Hailong 46,8 V 5 pin akku
- Ohjainkannatin: alumiini
- Ohjainlaakeri: FP-H819Q, 28,6 x 41,8 x 30, H:11 mm
- Gripit: Ox Pro
- Ohjaustanko: 700 mm 26 mm nousu, alumiini
- Etuvalo: Spanninga Axendo 40, 3 W, 40 lux, häikäisemätön malli
- Takavalo: Spanninga Pimento Large
- Satulaputki: alumiini 30,4 mm × 400 mm
- Satula: DDK VM-Fit
- Seisontatuki: keskellä kaksijalkainen
- Polkimet: Wellgo, F265DU, taittuvat polkimet
- Kasausaste: 90%, mm. etulokasuoja täytyy kiinnittää
Sähköjärjestelmä:
- Moottori: Bafang M510 (G522), 250 W, 95 Nm, CAN-väylällä
- Näyttö: Bafang DP C11, CAN-väylään
- Akku: Hailong 48 V, 13 Ah, 625 Wh
- Latausportti: DC 2,2/5,5 mm
- Laturi: 54 V 3 A
- Latausaika: n. 5 h
- Poljinanturi: Momentti moottorissa
- Huippunopeus: 25 km/h (rajoitettu EU-säädösten mukainen)
- Toimintamatka: jopa 75 km (yksi akku)
- Täyttää sähköisille latureille ja akuille asetetut EU-vaatimukset
Takuu on 24 kk pyörälle ja osille (ei koske kuluvia osia), akun takuu 12 kk. Osa tuotekuvista sisältää erikoisvarusteita, jotka eivät kuulu pyörän perusvarustukseen.
Pyörä toimitetaan tehdaspakkauksessa lähes ajovalmiiksi kasattuna. Jos pyörän kohdalla ei ole ilmoitettu muuta, on kasausaste 95%. Pienillä toimenpiteillä saat pyörän ajovalmiiksi.
Polkimia asennettaessa kannattaa kierteisiin laittaa rasvaa tai öljyä. Olethan tarkkana, että vasen ja oikea poljin menevät oikein päin. Aloita kiristys sormin ja käytä työkalua vasta loppuvaiheessa. Kiristä polkimet huolellisesti.
Tarkista jarrujen ja vaihteiden säädöt ennen ensimmäistä ajokertaa.
Pienet osat kuten kello ja heijastimet ovat pääsääntöisesti irrallaan, muista asentaa ne turvallista liikkumista varten. Lue lisää kasausvinkkejä yleisohjeestamme .
Suosittelemme, että pyörään tehdään ensihuolto 100-300 km ajon jälkeen asiantuntevassa pyörähuoltoliikkeessä. Mikäli sinulla on vaikeuksia saada pyörää viimeisteltyä ajokuntoon kannattaa kääntyä asiantuntevan pyörähuollon puoleen.
Tuotteen saatavuus saattaa vaihdella. Valmistaja pidättää oikeuden muutoksiin värien, materiaalien, komponenttien, teknisten tietojen ja mallien osalta. Valmiusaste, komponentit ja tekniset tiedot saattavat vaihdella eri tuotantoerien kohdalla.
Kasausasteet:
- 98% ”ready to ride” - Eturengas, polkimet ja satulatolppa ovat asentamatta. Ohjainkannatin pitää kääntää oikeaan asentoon ja kiristää. Vaihteet ja jarrut ovat jo säädetty tehtaalla
- 95% - Eturengas, polkimet, satulatolppa ja ohjaustanko ovat asentamatta. Tarkista pulttien ja mutterien kireys. Vaihteiden sekä jarrujen säädöt ovat hienosäätöä vaille valmiit
- 90% - Eturengas, polkimet, satulatolppa ja ohjaustanko ovat asentamatta. Lokasuojat ja mahdollinen kori ovat asentamatta. Tarkista pulttien ja mutterien kireys. Vaihteiden sekä jarrujen säädöt eivät todennäköisesti ole kohdillaan